12 października 2020

Najczęściej kupowane marki samochodów w 2020 roku

Mimo okresowych spadków sprzedaży – wywołanych oczywiście pandemią koronawirusa – w pierwszej połowie 2020 r. w Polsce zarejestrowano ponad 200 tys. nowych samochodów. Biorąc pod uwagę sytuację w innych krajach europejskich, oznacza to, że nasz rynek cały czas dynamicznie się rozwija: na koniec maja 2020 r. byliśmy na siódmym miejscu pod względem ilości sprzedanych samochodów w Europie. Jakie marki najchętniej wybierają Polacy?

Klienci indywidualni – bez zaskoczeń

Wśród nabywców indywidualnych pozycję lidera utrzymuje Toyota (ponad 10 tys. zarejestrowanych samochodów osobowych). Na drugim miejscu uplasowała się Skoda z wynikiem niemal 7 tys. Kolejne miejsca zajmują: Kia (ponad 5 tys. nowo zarejestrowanych pojazdów), Hyundai (4,5 tys.), Dacia, Volkswagen i Renault (każda marka sprzedała po ok. 3 tys. nowych samochodów). Pierwszą dziesiątkę rankingu zamykają: Fiat, Opel i Nissan. Najchętniej wybierane przez klientów indywidualnych modele samochodów to Toyoty Yaris i Corolla, Dacia Duster, Skody Fabia i Octavia, a także Hyundai Tucson. O ich popularności decyduje przede wszystkim atrakcyjna cena oraz ekonomia eksploatacji.

Toyota Yaris ceniona jest za niewielkie, kompaktowe rozmiary, dzięki którym świetnie nadaje się do jazdy po mieście. Ze względu na to, że z tego modelu korzysta wiele szkół nauki jazdy i ośrodków egzaminacyjnych, Toyota Yaris jest chętnie wybierana przez młodych ludzi jako pierwszy samochód. Na wysokość sprzedaży wpływają też niewątpliwie liczne akcje promocyjne organizowane przez japońską markę. Skoda Fabia często wybierana jest zarówno przez nabywców indywidualnych, jak i przedsiębiorców. Jej atuty to niska cena, prostota obsługi, duża dostępność części oraz niewielkie koszty eksploatacji. Nie maleje popularność Dacii Duster, która za niewielką cenę oferuje stosunkowo komfortową jazdę zarówno w mieście, jak i w terenie.

Klienci firmowi – wzrasta popularność marek premium

Większość rynku nowych aut w Polsce stanowią jednak nabywcy firmowi. I choć dwa pierwsze miejsca w rankingu aut zrejestrowanych na firmy w I połowie 2020 r. zajmują również Skoda (ok. 18 tys. nowych samochodów) i Toyota (15 tys.), dalsza część zestawienia znacząco się różni. Widocznym od kilku sezonów trendem jest wzrastająca popularność marek i modeli z segmentu premium. Na trzecim miejscu rankingu uplasował się bowiem Volkswagen, na czwartym – Mercedes, zaś na piątym – BMW. W zestawieniu znalazło się także Audi (pozycja nr 9).

Widać więc, że w przypadku przedsiębiorców cena odgrywa mniejsze znaczenie, bardziej liczy się niezawodność oraz wysoki komfort jazdy, gwarantowany przez bogate pakiety dodatkowego wyposażenia. Klienci instytucjonalni coraz chętniej wybierają samochody z segmentu limuzyn, choćby Audi A3, a także usportowione wersje popularnych modeli. Wciąż modne są SUV-y, takie jak np. Mazda CX-5. Samochód staje się swoistą wizytówką firmy, a wybór renomowanej marki zapewnia prestiż i wzbudza zaufanie partnerów biznesowych.

Finansowanie samochodu – najnowsze trendy

Jednocześnie eksperci rynku motoryzacyjnego są zgodni co do tego, że zakup nowego auta bezpośrednio przez firmę to coraz mniej popularna forma posiadania służbowego samochodu. Pojawiają się bowiem znacznie bardziej elastyczne, a często także tańsze sposoby użytkowania nowego pojazdu, takie jak choćby wynajem długoterminowy, wynajem na minuty czy carsharing. Dużo mówi się także o samochodach elektrycznych i hybrydowych, które mogą zyskać na popularności, jeśli pojawią się możliwości ich zakupu lub wynajmu na preferencyjnych warunkach. Już teraz w wielu miastach, posiadając auto elektryczne, można skorzystać m.in. z ułatwień dotyczących parkowania czy niższych opłat parkingowych.

Warto też przyjrzeć się bliżej ofercie wynajmu długoterminowego, który umożliwia korzystanie z fabrycznie nowego samochodu bez konieczności jego wykupu po zakończeniu umowy. Jedynym kosztem wynajmującego jest stały miesięczny czynsz oraz paliwo, ponieważ kwestie ubezpieczeń i obsługi serwisowej pozostają po stronie firmy oferującej wynajem. Ta forma posiadania auta pozwala też na częstą wymianę samochodów, już po 12 miesiącach użytkowania – jest więc idealna dla klientów indywidualnych i firmowych, którym zależy na jeździe nowym samochodem.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w twojej przeglądarce.   Zamknij